20% éves hozam 2017-re

Megvan a 2017-es eredménytábla is. 

Nem volt rossz év ez sem: zsinórban másodjára sikerült 20% feletti hozamot elérni. 
Egyáltalán nem rossz teljesítmény, tekintve, hogy a hazai abszolúthozamú alapok között 10% feletti sem nagyon volt. És ez nagyon jó érzés számomra.

De nem is feltétlenül velük kell magam összehasonlítani, mert ott 2% fix díj van, amit felszámítanak, illetve még a teljes nyereségből is levonnak 20%-ot, sikerdíjként. Ezt is megspóroltam magamnak az eredménytöbbleten felül. De tudom azt is, hogy a kisbefektetők 90%-a rosszabbul teljesít, mint az alapok, ezért ebből a szempontból is jobb voltam, mint az átlag. 

Benchamrknak használhatnám az abszolúthozamú alapok teljesítményét, és akkor én lennék a nagykirály, mint ahogy ők az RMAX-ot szokták használni benchmarkként, aminek sem a kockázati szintje, sem pedig a hozama köszönő viszonyban sincs egy bármilyen abszolúthozamú alap kockázati szintjével de sokszor előfordul, hogy a hozamúval sajnos igen (főleg ebben az évben volt rá példa bőven). De ezt majd egy másik bejegyzésben bővebben kifejtem, mert nagyon zavar.

A fentiek alapján nézzük meg a BUX teljesítményét, sőt inkább a BUX ETF teljesítményét, mert ezzel a termékkel kb. azonos szinten mozog, amit én csinálok:

2017-ben a BUX ETF nyitó árfolyama 1.302 HUF volt, és 1.555 HUF volt a záró árfolyam az év utolsó kereskedési napján.
Ez 19,43%-os éves hozamnak felel meg. 1%-kal sikerült felülteljesítenem a BUX indexet. Így már kicsit más a kép. Mivel a BUX ETF-et csak meg kell venni és nem is kell vele foglalkozni azon felül..elvileg...

Akkor meg miért csinálom a kereskedést? 

Az alábbi két ábrán látszik ez szerintem igazán:


Látszik, hogy nincs akkora volatilitás, most csak mindenféle számolgatás nélkül: ránézésre is kisebb szórással működök, mint a piac. Úgy tűnik, hogy nem vagyok teljesen kiszolgáltatva a piac szeszélyének.

De nem is akarom túlbonyolítani mindenféle számítással az eredményt. Meggyőződésem, hogy az ilyen időszakokban, amikor lényegében (majdnem)minden felfelé megy, nagyon könnyű keresni a piacon (szinte) bármivel. Az igazán érdekes az lesz, amikor majd belefutunk egy hatalmas oldalazásba, vagy esésbe. Majd ott jön ki igazán, hogy tényleg jók-e a stratégiáim, az elgondolásaim, a hozzáállásom, egyszóval ÉN jó vagyok-e eléggé.

A fenti eredmény boldogsággal tölt el. Ez a lényeg. :-)

Megjegyzések