Frissítésre került a saját vagyon, piaci értékelés

Frissítésre került a saját vagyon fül.

Hó végével tervezem közzé tenni, hogy mi változott, mit csináltam az adott hónapban.

Ebben a hónapban lezárásra került a Mtelekom pozíció. Így utólag visszagondolva lehet, hogy nem is volt sok értelme tartani eddig, de úgy gondoltam, hogy az osztalék miatt még jó is lehet, így kb egy egész évig tartottam a vételeket. Most meggondoltam magam. Egészen egyszerűen nem az a típus vagyok, aki osztalék miatt tart részvényt, de ha ezt is tenném, akkor is inkább választanék olyan részvényt, mint amilyeneket az Osztalékból szabadon oldalon lehet olvasni. Minden esetre a 2016-os eredményből származó osztalékot eltettem az Mtelekom esetében, és egy (teljes vagyon függvényéban) minimális árfolyamnyereséggel lezártam. Remélhetőleg lesz jobb helye is annak a pénznek.

A másik változás az elmúlt hónapban, hogy bevonásra került némi tőke is, ami a korábbi hónap tőkéjéhez képest 7%-ot tesz ki. Így aztán a nyitott pozíciók a betett tőkéhez képest alacsonyabb lezáratlan nyereséget mutatnak, pedig még növekedés is volt. No, sebaj, majd kinövi magát a dolog.

Más változás nem nagyon volt, Bár a FOREX-es részen az GBP-ben volt egy kamatemelés, aminek hatására a Font gyengülni kezdett nem kis mértékben, ez a stoppok kiütését eredményezte egy-két helyen, de azért óriási károkat nem okozott.

És ha már GBP, akkor érdekesség: egy ilyen kamatemelésre általában erősödéssel szoktak reagálni a devizák. Itt azonban más volt a helyzet. Miért kezdett el  gyengülni és miért ilyen nagy mértékben?
Sokat gondolkodtam ezen aznap és arra jutottam, hogy a piac valószínűleg rossz ómenként vette ezt az emelést. Korábban a brit jegybank vezetője (talán, de már pontosan nem emlékszem, hogy ki) azt találta mondani, hogy a BREXIT miatt készek akár kamatot is emelni, hogy megvédjék a fontot. Mi ebből a tanulság?
1. Nem úgy tűnik elsőre, hogy az emeléssel védeni fogják...persze ezt egy nap mozgásásból megítélni nem lehet, mégis az első reakció érdekesség számba megy, mivel a jegybank által várt hatásokkal ellentétes irány volt.
2. Kérdés formájában: létezik, hogy a piac úgy ítélte meg, hogy az emelés már a baj megelőzésére szolgál? Azt gondolhatják, hogy azért emelt a jegybank, mert közeleg a baj?

Nyilván kiderül majd a későbbi mozgásokból, hogy mi lesz itt, de minden esetre nagyon érdekes ami történt és elgondolkodtató.

Megjegyzések